Geschubt gemak

Een basic in de kleerkast volgens een basic naairecept: meer hoeft dat soms niet te zijn.



Toen ik in Gent op den bots in De Stoffenkamer binnenwaaide en daar stootte op de perfecte jeansstof in het gewenste blauw, besloot ik meteen om een makkelijk rokje met boordstof te maken. Jeans werd ingeslagen en ook boordstof passeerde langs de kassa.


Ik had de keuze tussen flashy gouden band maar mijn eigen combineerbare zelf ging toch maar voor discreet blauwe boordstof.  Wat het meteen tot een heel comfortabel rokje maakt, boordstof zit zalig. Dat ik dat niet eerder probeerde?



Met zakken o zo diep, gevoerd met dit restje en schelpgewijs schaamteloos gepikt van dit mooie exemplaar.


24 opmerkingen

  1. Heel mooi, confi en makkelijk combineerbaar. Wat wil een mens nog meer!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk, en de zakjes ziet echt heel schoon met dat gewelfd randje ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat wordt een rokje dat veel gedragen zal worden. Comfortabel en mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Waaw, dat wil ik ook wel. Is die schelpvorm moeilijk te maken? Ik had dit ook al eens willen proberen, maar nog niet gedurfd.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh, da's schoon in jeans! En die boordstof, dat ga ik toch eens moeten proberen voor een rokje...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel mooi! Deze uitvoering wil ik best ook eens proberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtig! Blij een blog te vinden met mooie zelfgemaakte kleren voor volwassenen... Welk patroon heb je hiervoor gebruikt?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het rokje is gemaakt met het patroon van Knipmode uit juni 2010 - dat ik al een paar keer maakte - waarvan ik de tailleband wegliet en verving door boordstof.

      Verwijderen
    2. Sorry, ik zie je antwoord nu pas. Dank je! Ik kom zeker nog terug op je inspirerende blog.

      Verwijderen
  8. Prachtig, vooral dat zakje. Love it!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. minder is hier absoluut meer! knap!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Waah! Ik wil ook zo'n rokje! Heel tof en hoe comfortabel met boordstof. Er wordt hier een jeansrokje toegevoegd aan het to-do-lijstje ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Jeans met boord, comfort ten top ! Te onthouden !

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Super tof rokske!
    En passant wil ik ook ne keer informeren van waar uw vestje komt, ook een vré schoon exemplaar?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het groene truitje is van Essentiel, wel al een jaar of twee geleden gekocht.

      Verwijderen
  13. 'Basic' zou ik dat toch al niet meer noemen hoor! Mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Nu ga ik hier toch eens vragen wat ik steeds denk als ik uw foto's zie: hebt gij thuis een persoonlijke studio? Een buurman-fotograaf? Extreem witte muren en salontafels?

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik heb je blog genomineerd voor een Liebster Blog Award! Omdat deze toffe blog dat verdient! Je kan het artikel hier bekijken: http://wereld-van-nini.blogspot.be/2014/04/nominatie-liebster-blog-award.html

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Oh mooi rokje! Ik vind vooral de combi jeans-knalgroen supermooi !!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Die zakjes zijn echt een heel leuk detail op het rokje, mooi!

    X Sara

    BeantwoordenVerwijderen