Twin suit - part 1

Toen het nog koud was en stenen uit de grond vroor, haastte ik mij om mijn jumpsuit af te werken tegen Kerstmis. Enkele uren voor we kerstavond vierden, knipte ik het allerlaatste draadje weg. Meer dan een teaser op Instagram - die het nodige succesvolle gesupporter opleverde - kwam er nog niet van online. Intussen in de mijne wel af, maar nog niet blogproof wegens in de was én nog wat aanpassingen nodig. Gelukkig heb ik wel iets beters in petto:



Mijn eerste jumpsuit bracht wel meteen een bestelling met zich mee. Mijn zus wou er ook eentje. Ook zwart, maar verder compleet anders. Ik combineerde een bovenstukje van een Knipkleedje met een heel skinny versie van de sunny pants van La Maison Victor. Het bovenstuk is helemaal gedubbeld en gemaakt uit stevige tricot.



Lijfje en broek hangen aan elkaar met een tunnel, waar een kanten strook als gestrikt riempje in de taille zit. Het stukje kant komt ook terug aan de mouwtjes.



Met filmsequels is het meestal geen groot succes, maar in dit geval was de tweede jumpsuit die ik maakte duidelijk beter dan mijn eigen eerste exemplaar. Van deze ben ik echt tevreden. Hopelijk kan ik de mijne met een nieuw rondje naaimachine ook naar een hoger niveau tillen. To be continued.



39 opmerkingen

  1. Ik kan alleen maar WAAUW zeggen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een fijne afwerking met dat kant! En nu hop hop, die jumpsuit bloggen! Ben benieuwd...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh WAUW inderdaad !!! Amai sjiek ! Moest ik ook nog zo een model hebben (maatje 36 ? 34 ? Zucht - jaloerse zucht, maw...) dan zou ik zoiets ook aandoen... Het ziet er fantastisch uit !!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Super!! Die zou ik ook wel willen, kwijl.
    :))

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wauw, heel stijlvol! Ik zou bijna goesting krijgen om ook een jumpsuit te maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Waw, die is schitterend! Wat een zalig idee van die kantjes aan de mouwen

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ook hier is "Wauw!" het eerste wat in mij opkwam! Knap!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Jouw jumpsuit zou zo uit een modemagazine kunnen komen en al ben ik geen fan van kant, hier maakt het het geheel stijlvol.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wauw zo schoon! Moest mijn lijf jumpsuitwaardig zijn wilde ik er direct ook zo een!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Zo knap! Amaai! Kan zo in de boekjes. Maakte je dit met gewone tricot?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Volledig in zwarte tricot gemaakt. Maar wel tricot van stevige kwaliteit zodat het niet zou flodderen

      Verwijderen
  11. Wauw knappe jumpsuit zeg,je zus kan rechtstreeks naar een feestje!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Vooral zwaar fan van dat bovenstukje, afgewerkt met die kant, chic chic!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hiermee laat je mijn tangohart sneller slaan. Wat een geslaagd vrouwelijk en chique jumpsuit! Prachtig gewoon!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Zeer zeer mooi! Kan zo in een boetiek!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wauw, supermooi! Kan ik er ook zo eentje bestellen? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. ongelooflijk stijlvol en knap! Ik denk dat je nog bestellingen zal krijgen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Heel tof! De jumpsuit die ik vorig jaar maakte in lichte jeans was jammer genoeg een mislukking ! Die van jou ziet er fantastisch uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. wat een plaatje! heel stijlvol, missch nog eentje voor jezelf?
    het kanten riempje maakt deze jumpsuit uniek!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Oh zeg, die wil ik ooooooook! Schitterend mooi ❤️

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Euhmmm .. kan ik de derde bestellen aub :-) ?

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ik sluit aan bij de bestellingen, wat een perfectie!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Waauw jozefien! Dat je dat zomaar uit je mouw schudt alsof het niets is...

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Stijlvol en foto's voor in de boekskes!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. WAUWWAUWWAUWWAUW! Dit is zò helemaal mijn ding!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. WAUW!! Echt knap!

    Tina
    www.driecreatievebijtjes.blogspot.be

    BeantwoordenVerwijderen
  26. joske, wat een toppertje Mooi ze!! Als je nog modellen zoekt... ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Dit is echt SUPER SUPER SUPER mooi!!!!!! ... en mag meteen naar mijn kast verhuizen :-) Helemaal mijn ding...

    BeantwoordenVerwijderen