Jeu de pommes

Nu het opnieuw zomer is, kun je er niet omheen… Mensen met fototoestellen, klaar om met een ultieme klik het perfecte vakantiekiekje te vereeuwigen. Voel jij ook de onweerstaanbare drang om op ieder moment ‘Cheese’ te roepen? Schuilt in jou de nieuwe Lieve Blancquaert, Stephan Vanfleteren of heb je gewoon Japans bloed? Haal dan deze zomer je fototoestel boven en maak een originele foto voor de culturele seizoensstart. Laat je daarbij inspireren door het campagnebeeld van de cultuurmarkt (zie onderstaande affiches), en speel met elementen als het marktgebeuren en cultuur in het algemeen. Jouw foto komt op de stedelijke website terecht. Voor de meest originele kiekjes hebben wij enkele leuke prijzen in petto. En wie weet duikt jouw foto in posterformaat op tijdens de Cultuurmarkt?






En dit is 'm dan: mijn foto voor de cultuurmarktwedstrijd...
Eigenlijk ben ik niet zo'n freak die aan wedstrijden meedoet - en zeker geen fotowedstrijden - maar voor deze wilde ik wel es een uitzondering maken. Al moet ik toegeven dat ik de foto maar de avond voor de deadline heb gemaakt én er helemaal anders uitziet dan ik in m'n hoofd had...

Ik heb 'm "jeu de pommes" gedoopt: een speling op 'jeu de boules', een eeuwenoud volksspel dat oude gerimpelde heren onder een boom in een zuiderse Frans dorpje gezapig spelen. Een brokje cultuur dat een lange geschiedenis kent, maar toch springlevend is. Want wie heeft als kind nooit petanque op het strand gespeeld? De harde ballen heb ik voor de foto wel vervangen door sappige appels, om de link met de oorspronkelijke affiche van de cultuurmarkt niet te verliezen.

Blijkbaar paste mijn foto in het kader, want hij werd uitgekozen om mooi uitvergroot kleur te brengen op de Cultuurmarkt. Ik ga es langs deze namiddag, want moet er eigenlijk toch zijn om foto's te nemen van 'signeren met Jezus'. Dat belooft...

Geen opmerkingen