De Meers goes schlagerfestival

Ik weet het... Veel actie was er op de blog niet te bespeuren deze week. Excuus, Michel. Maar mijn dagen zien er dan ook zo uit: opstaan>vakantiejob in het rusthuis>inschrijven voor de chiro>slapen>opstaan>... Moeilijk om er nog een blogpost tussen te wurmen, want mijn vakantiejob hapt heel wat tijd weg. Elke dag is 'another day at the office'. Al kreeg die vrijdag kreeg toch - helemaal onverwacht - een aparte twist...

"Vandaag komen ze opnames maken voor de televisie" werd in mijn oor gefluisterd toen ik 's morgens de post sorteerde. Ik schakelde op slag een versnelling hoger, maar dat werd al snel de kop ingedrukt: "Jij doet alsof je van niets weet, want het moet een grote verrassing blijven voor alle bewoners." Er was dus van alles op til, maar ik mocht geen krimp geven. Maar eigenlijk… Zo moeilijk was dat niet, want veel televisionele roering was er nog niet om 8 uur. Ik ging rustig dus door met sorteren en maakte de vergaderplanning op. Tot er een uurtje later een schminkkoffer, kleren en een legertje flightcasen door de schuifdeuren binnengleden. Het kreeg stilletjes aan meer en meer vorm, hoewel ik het 'wie, wat en hoe' nog altijd niet door had. Of toch?

"En nu gaan we een shotje in het onthaal draaien, en daar komt gij ook in voor." Pardon? Neen, dank u feestelijk, ik pas toch liever. "Neenee, ge moet gewoon doen zoals ge altijd doet". De uitvlucht 'dat ik maar een jobstudent was', hielp geen zier en ik kreeg onmiddellijk een microfoontje in mijn decolleté geplakt. Ik werd gefilmd voor de intro van het programma… Stilte voor opname. Walter Grootaers kwam aan mijn balie zich ‘voorstellen’ en ik moest dan voor hem Marijke opbellen. Zij was het namelijk die het rusthuis had ingeschreven voor "Hart voor elkaar". Een nieuw programma op vtm, een beetje Droomfabriekachtig, leerde een infoflash van de productieleider mij. ’s Middags stond er - als kers op de taart - een schlagerfestival gepland voor de bewoners.

Toen ik terug kwam van mijn middagpauze, had de spanning inderdaad een nieuw hoogtepunt bereikt. Wat er precies te gebeuren stond, was nog voor niemand duidelijk, maar de geruchtenmolen draaide op volle toeren. Iedereen had duidelijk een extra portie adrenaline met het middageten meegekregen. Verpleegsters liepen met net gestifte lippen rond en het dames van de logistiek maakten met plezier een ommetje langs de geïmproviseerde backstage. Want daar zaten enkele Vlaamse hitkanonnen te wachten: Jo Vally, Luc Steeno, Jimmy Frey, Paul Severs, Laura Lynn, …

De voor de gelegenheid in pluimen en glittergordijnen gestoken animatiezaal liep intussen vol met bewoners, familie en verpleegsters die allemaal - druk gissend - zaten te wachten op dé verrassing. En die miste z’n effect niet. Want hoewel ik door de geblindeerde ramen niets zag van de show, sprak de ambiance die ik tot aan mijn balie hoorde voor zich. De BV-doortocht zal morgen zeker veel over de tong rollen…

Geen opmerkingen