Minisuperhelden

Dé klassieker in mijn naairepertoire voor baby's moeten de dekentjes zijn. Maar nu begint de badcape aan een spurtje, want de laatste tijd rolden er weer enkele van onder de naaimachine. Voor mij een brokje nostalgie - ik had er eentje van toen ik klein was dat ik tot enkele jaren geleden gebruikte en dus tot op de draad versleten is - en voor de kleintjes wordt het een nieuwe metgezel tijdens het badritueel.


Het recept van Wentiti vind ik nog altijd het beste: stevig, mooi afgewerkt en ruim genoeg voor jaren badplezier. Bovendien is de cape ook geweldig geschikt voor supermanimitaties in de badkamer, ik geef maar een hint :-)


Voor Alexis maakte ik er eentje met luchtballonnen en grasgroene badstof. Ik liet me inspireren door het kleurrijke geboortekaartje waarop broer Matteo met een ballon in de hand naar de zon loenst.


Mijn cadeautje vertrok na de Belgische babyborrel meteen naar het land van de gruyère, sneeuw en de bergen: Zwitserland. Van daaruit kreeg ik deze foto, waar Alexis tijdens een pitstop tussen de brandweerwagens en het raceparcours door helemaal ingepakt poseerde in zijn badcape. Op de groei gemaakt, ik zei het al.


Voor de geboorte van Olivia liet ik de voorziene schaapjesstof voor wat die was en kon ik me helemaal laten gaan met roze, roze en roze. Bij de flamingo's op de rol kreeg ik meteen een 'aha-gevoel' en die keuze bleek ook een schot in de roos bij de mama. (En bij mezelf, ik wou de kaphanddoek eigenlijk liever zelf houden na het naaien)




En ook bij schattige Olivia, want zie eens wat een dolletje?

19 opmerkingen

  1. Ik maakte ook al meerdere kaphanddoeken, eveneens via hetzelfde recept en bedenk mij net dat mijn eigen dochter er nog geen heeft :-) Hele mooie versies trouwens en ik hou van de roze-zwarte combi!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ooh, die zijn echt heel mooi! en wat een leuke stofkeuze!
    veronkiedw.blogspot.be

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi, ik kende dat recept nog niet, inderdaad een heel leuk cadeau-idee!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo'n kaphanddoek maakte ik nog nooit, maar ze zijn wel superschattig!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. "supermanimitaties" ! Wauw wat een woord ! En badcapes op de groei, die zijn dan ook het zaligst om je helemaal in te wentelen natuurlijk ! Prachtig, stuk voor stuk !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Inderdaad ook leuk om te geven bij een babyborrel ipv een dekentje.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi gemaakt, superleuke stofjes ook. En raar maar waar, de badcapes blijven hier altijd ongebruikt liggen, wij zweren bij grote tetradoeken ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zo plezant! Die met de flamingo's zou ik inderdaad zelf ook wel willen. ;-)
    Heel tof gedaan en het lijkt me een praktisch cadeautje!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Schattigheid troef, en dat recept is inderdaad een aanrader voor babyspul, bedankt voor de tip.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Vele ohh's en ahh's voel ik uit mijn mond komen, en dat niet alleen omwille van die schattige baby'tjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. heel mooi hoor ! Past uitstekend bij Olivia

    BeantwoordenVerwijderen